A jövő játékai- Beszámoló a Nürnbergi Nemzetközi Játékkiállításról

PressPreview - BRUDER Spielwaren GmbH + Co. KG

Több mint 128 ország játékgyártói és -kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A 2100 kiállító 58000
vendégnek mutatta be a játékipar új irányait, fókuszban a modern tudományokkal, a metaverzummal, a diverzitással és a fenntarthatósággal. A Mattel, a világ vezető játékgyártója, a Barbie megalkotója beszámolója az eseményről.

Nürnberg a játékkészítés történelmi központja

Ahol 600 éve őrzik a mesterség hagyományait: óriási
játékmúzeumában például az első Barbie-k, Matchbox-ok, LEGO-k és Game Boy-ok mellett a gyerekek dédnagymamáik felújított játékait is kipróbálhatják. A Spielwarenmesset, a játékipar legmeghatározóbb kiállítását 1950 óta rendezik meg a városban és annyian kíváncsiak rá, hogy reggelente lépni sem lehet a nürnbergi metrón a vásárra igyekvőktől. Az eseményen olyan újdonságokról is lehull a lepel, amelyek még hónapokig nem lesznek elérhetők a nagyközönség számára. A legtöbb pavilonba – köztük a Mattel
standjára – ezért kizárólag meghívással, szigorú biztonsági intézkedések mellett, titoktartási nyilatkozat aláírása után lehet belépni.

Az idei esemény különlegessége a fizikai és a digitális világban létező játékok sajátos összeolvadása volt.

A gyerekek valódi gesztusokkal és élőbeszéddel taníthatják mozogni és beszélni kedvenc robotjukat; a metaverzumban folytathatják a tudományos kísérletet, amelyet a valóságban kezdtek el; a matricagyűjteményük megelevenedik, ha mobiltelefonjukon keresztül nézik azt; a limitált szériás
játékokhoz pedig NFT-k vásárlásával juthatnak hozzá – mint például a Hot Wheels játékautók gyűjtői példányai esetében.

Évről évre egyre fontosabbak a fenntarthatóságot és a diverzitást képviselő játékok.

A Barbie „Együtt a földért!” kollekciója teljes egészében újrahasznosított óceáni műanyaghulladékból készült és világszerte a természetvédelemmel kapcsolatos oktatási programok kötődnek hozzá. Az óvodáskorúaknak készült
„Első Barbie Babám” sorozat pedig különböző bőrszínű és etnikumú babákat tartalmaz, hogy minden kisgyerek megtalálja a hozzá hasonló játékot.

Külön szekciót képviseltek a múlt és jelen kultuszfilmjeihez kapcsolódó játékok. A Mattel kiállítása idén úgy indult, hogy az érkezők már a bejáratnál beülhettek Barbie rózsaszín kabriójába, amely az élőszereplős Barbie film első kiszivárgott képéről lehet ismerős. Emellett bemutatkoztak az újraalkotott
Disney Hercegnők és Jégvarázs babák, amelyek licence-e a Hasbrótól érkezett vissza a Mattelhez. Az új figurák minden eddiginél kidolgozottabbak: hűen követik az eredeti karakterek arcvonásait, testarányait, valamint hajszínét és haj-textúráját. A kollekcióban a hercegnők legjobb barátai, kastélyai, sőt még
járművei is elérhetők, hogy a gyerekek újrajátszhassák kedvenc meséiket.

A Nürnbergi Nemzetközi Játékvásárról

A nemzetközi játékpiac szálai 1950 óta minden évben Nürnbergben futnak össze. A híres márkák, a friss start-upok, a nagy láncok beszerzői, a független kiskereskedők és a média képviselői teszik a Spielwarenmessét a játékipar
legjelentősebb eseményévé. A világ első számú vásárán köttetnek a meghatározó üzleti kapcsolatok, itt születnek a következő évek trendjei, és itt nyílik lehetőség az legfrissebb hírek cseréjére is, miközben a lelkesedés és a
játékkedv szinte tapintható a levegőben. További információ: https://www.spielwarenmesse.de/en/

Press Preview

A Mattelről

A Mattel a világ vezető játékgyártója, amely minőségi játékok, fogyasztói termékek tervezésére és gyártására specializálódott. A márka olyan innovatív termékeket és élményt kínál, amelyek játék közben inspirálják,
szórakoztatják és fejlesztik a gyerekeket. A vállalat portfoliójában többek között olyan ikonikus franchise márkák találhatók, mint a Barbie®, a Hot Wheels®, az American Girl®, a Fisher-Price®, a Thomas & Friends®. A kínálatban továbbá filmes és televíziós tartalmak, számítógépes játékok, valamint zenei és élő előadások is szerepelnek. A vállalat 40 helyszínen működik világszerte, termékeit pedig több mint 150 országban értékesíti a világ legnagyobb kiskereskedelmi és technológiai vállalataival együttműködve. A Mattel 1945-ös alapítása óta büszke arra, hogy
támogatja a gyerekek tehetségének kiteljesedését.

További információ: www.mattel.com

Fotók: Christian Hartlmaier és Alex Schelbert