Töltődj fel a nyár utolsó cseppjeivel!

családIgaz, már itt az ősz a szeptemberrel, de az utolsó sugarakat még elkaphatod. Olyan hosszú lesz a tél, talán azt is elfelejtjük, hogy tud sütni a nap. Hogyan töltekezz fel a nyár utolsó cseppjeivel? Mit tegyél, hogy hosszú időre biztosítsd magadnak a belső békét?

 

A napsugarak nem csupán D vitaminnal látnak el minket, de számos tanulmány bizonyítja a fénnyel történő kezelések jótékony hatását. Ha mértékkel és ésszel részesülünk az éltető sugarakból, az nem csupán a testünkre, de lelkünkre is jó hatással van. Általa számos bőrbetegséget lehet sikerrel gyógyítani, és a depresszió tünetei is enyhülnek. Kevesen tudják, hogy 1903-ban egy dán orvos kutató, dr. Niels Ryberg Finsen megkapta a fiziológiai és orvostudományi Nobel-díjat a fényterápia alkalmazására vonatkozó tudományos munkájáért. Az őszi napfény már nem olyan erős, így pár perc az éltető fényből csak a javunkra válhat.

sportReggelente sétáljunk a friss levegőn, és figyeljünk közben a légzésünkre. Ha mindennapi rutinná válik a fél óra negyven perces intenzív gyaloglás, az a kocogással is felér, mely nem csupán egészségmegőrző hatása miatt jelentős tény, hanem mert a rendszeres testmozgással a gondolatainkat is rendezni tudjuk.

A rendszeres gyaloglás jó hatással van a fizikumunkra, nem utolsó sorban pedig ingyen van, tehát a kifogásokat végleg el lehet felejteni.

A nyár végén terem a legtöbb gyümölcs, ekkor érik az őszibarack, a szőlő, a szilva, és persze a mézédes dinnye is. Töltsük fel raktárainkat, még a tél beállta előtt. A nyár végi gyümölcsök tele vannak vitaminokkal, rostokkal, de ennél is fontosabb ásványianyag tartalmuk. Érdemes akár csak egy napig gyümölcskúrát tartani, mikor is kizárólag a kiszemelt gyümölcsből fogyasztunk. A legideálisabb választás erre a görög- vagy a sárgadinnye, hiszen magas a víztartalma és kevés kalóriát tartalmaz, mindemellett viszont gazdag forrása a vitaminoknak különösen az A és C vitaminnak, illetve segíti a szervezet méregtelenítését, támogatja az immunrendszert.

Felelős felnőttként lassan kikopik az életünkből a felhőtlen kacagás. Mosolyogni még néha van erőnk, no de tiszta szívből nevetni, hogy a könnyünk is kicsordul, ahhoz már nem mindig van kedvünk, vagy egyszerűen elfelejtjük. Pedig a nevetés jótékony hatású, ellazítja az izmokat, az egész testet, enyhíti a fájdalmat, fokozza az immunválaszt, csökkenti a stresszhormonok mennyiségét, ezáltal serkenti az immunrendszer működését. Ne habozzunk hát, hanem nevessünk, szívből, hangosan, akár önmagunkon is. A hatást azonnal érezni fogjuk.

 

Forrás: ma.hu