Szabadulós játék otthonra, gyermekeknek

Az egyik legnagyobb és legrégebbi szabaduló szobákat üzemeltető cég, a PánIQ-szoba idén év elején elindította a kifejezetten 4-10 éves gyerekekre szabott kalandokat. Ezeknek az otthon nyomtatható (vagy nyomtatva megvásárolható) játékoknak köszönhetően kis előkészülettel akár a nappalinkból is remek szabaduló szoba válhat például egy szülinapi gyerekzsúrra, bármilyen családi alkalomra, vagy egyszerűen csak egy átlagos hétvégére.

Minden küldetés esetén egy történet részesei lesznek a játékosok, és nem pusztán elmés feladatokat oldanak meg, hanem az akadályok leküzdésével aktívan haladnak előre a történetben. Így garantált, hogy a játék körülbelül egy órás időtartama alatt a gyerekek teljes átéléssel bevonódjanak a kalandba, és ne azt érezzék, hogy készségfejlesztésben vesznek részt, hanem a történet hőseiként kellemes izgalommal kutakodjanak újabb nyomok és feladványok után.

„A termékcsalád létrejöttét az ihlette, hogy (miután több szabaduló szobát és otthon játszható szabadulós küldetést kipróbáltunk) saját gyermekem részére elkezdtem én magam ilyen kalandokat megalkotni. Látva, hogy ez mennyire telitalálat volt itthon, úgy gondoltam, hogy másokkal is szívesen megosztanám. Kimondott célom, hogy a magas minőség mellett megfizethető áron, tényleg hozzáférhetőek legyenek ilyen játékok a hozzám hasonlóan kalandos kedvű anyatársaimnak.”

Jelenleg négy kaland érhető el, egységesen 2400 Ft / játék áron (amiért játékonként 8-16 oldalnyi nyomtatandó anyag jár a feladatok kellékeivel, illetve egy játékvezetői segédlet). A játékok 8-11 tematikus feladványból és egy-egy meta-feladatból állnak, körülbelül egy órás szórakozást nyújtanak. A játékosok ajánlott száma minden esetben 1-4 gyerek és 1 felnőtt játékvezető (de természetesen népesebb gyerekcsoportok esetén több példányban is ki lehet nyomtatni a játékot).

Csanád, a kis mozdony

Ezen kifejezetten kicsiknek (4-6 éves korosztály) szóló kedves játékban egy Csanád nevű mozdonynak kell segíteni, hogy egy forgalmas pályaudvaron összerendezze a vagonjait, majd rendben hazajusson. A kis vonatbarátoknak nagy szükségük lesz a megfigyelő képességükre és logikájukra ahhoz, hogy a kirakós összes darabját begyűjtsék, majd a vagonokkal együtt részesei legyenek egy mozgásokkal kísért mesének. Érdemes készülni rá, hogy a gyerekek újabb és újabb feladatokat fognak követelni a játék végeztével is!

A játékok világgá mennek

Egy picit hosszabb (kb. 75 perces) kaland vár azokra, akik arra vállalkoznak, hogy egy rendetlen kislány rendes játékait kísérik végig útjukon. Zsuzsi megint széthagyta a plüssállatait este, elalvás után pedig a játékok megelevenednek, és úgy döntenek, hogy világgá mennek. Ügyességi és logikai akadályok leküzdése után a (várhatóan 5-7 éves) kalandorok megszerzik a titkos kódot, és kiderítik, hogy mindez csak egy rossz álom volt, a játékok nem szöktek meg. Zsuzsi azonban megfogadja, hogy innentől mindig rendet rak lefekvés előtt.

Kalózok kincse

A kalózok kincsét megszerezni korántsem veszélytelen küldetés, a játék komplexitása miatt inkább iskolás (6-9 éves) résztvevőkre számítunk (de írni-olvasni nem kell tudni a feladatok megoldáshoz). A mesés kalózkincs nyomában szigetről szigetre kell hajózni – néha bekötött szemmel –, mindehhez egy elvarázsolt térkép áll a kalandorok rendelkezésére. Nomeg persze vár rájuk minden szigeten egy-egy megoldandó feladvány. Titkos kincsek és rejtélyes rituálék, melyek során a szülők fognak legjobban meglepődni, hogy a totemoszlopokká és kalóz-ládákká átlényegült feladatokat csemetéik sokkal ügyesebben oldják meg, mintha matekdolgozatként kapnák ugyanezt. Már csak az a kérdés, milyen kincset rejtsen a játék végén a láda.

A Húsvét színei

Mielőtt kezdetét venné a húsvéti tojáskeresés a kertben (vagy éppen a hagyományos sonka-reggeli), egy fontos feladat hárul a család ifjaira (4-7 éves célközönség). Képzeljétek, eltűntek a Húsvétból a színek, az egész csupa fekete-fehér. Meg kell oldani a feladatokat, amelyekért cserébe egy-egy színes ceruza jár, és ha már a húsvéti kifestő is szép színes, akkor bizton tudhatjuk, hogy sikeres volt a küldetés. Hogy mindeközben olyan fontos készségek fejlődnek, mint a memória, a kézügyesség, a téri tájékozódás vagy éppen a megfigyelőkészség… nos, lehet a szülőknek fontos ez, de a gyerekek a játékot fogják élvezni, nem érnek rá az okoskodásra!

További információk: kisanna12@gmail.com. A játékok megtekinthetők, és megvásárolhatók a PánIQ-szoba bázisán (Mária u. 29. Budapest 1085).