Nagycsaládos autó-teszt

A múlt héten, kedves Bloggerünk, Kriszti, egy sportos, családi Fordot tesztelt Nektek. Nézzük át vele, mit is tud a Ford S-MAX 2.0 TDI 210 LE Vignale egyterűje.

A Ford S-MAX 2.0 TDI 210 LE Vignale járt nálunk igazi luxuskivitelben, amely 7 üléses kivitele és tágas utastere okán a nagycsaládosok igazi kedvence lehet. Mi is belepakoltunk minden csomagunkat, valamint a családunk apraja-nagyját, így a Balaton felé vettük vele az irányt. Tartsatok velünk és nézzük, hogy mit is nyújt ez a luxushajó 2017 ben.

Jelen tesztautónk a Ford egyterűje az S-max ennek is a Vignale kivitele. A Ford modellpalettáján igazából kettő darab családi modell kapható jelenleg az egyik a Galaxy, a másik a jelen tesztautónk az S-max. Az S-Max igazából a sportos családok vágya lehet, ez a modell képviseli igazán a dinamikus, sportos vonalat, míg a Galaxy igazából a megfontolt, nyugalmasabb családi formát keresők autója lehet.

A Ford is felismerte, hogy az S-Max képviseli a dinamikus, szebb és sportos vonalat, így csak ebből a modellből kapható Vignale változat.  Hogy mit is jelent a Vignale, arról már olvashattatok Nálam a blogon a Kuga tesztjében, itt csak annyit említenék meg most, hogy ez a felszereltségi szint egy különleges bánásmódot takar a Ford részéről, nem mellékesen azon túl, hogy a Vignale változattal a ma kapható minden technikai és kényelmi szolgáltatást megkapjuk, amit az autóipar és a Ford ma kínálni tud, igaz eléggé borsos áron.

Külcsín:

A tesztautó átvételekor elfogott egy magas fokú izgalom, ugyanis ez az autó hatalmas. Én aki Fiat 500-as méretű autókhoz szoktam, kicsit megijedtem, hogy fogok ezzel az autóval közlekedni. De lássuk milyen is az autó kívülről.

A fényezése ugyanolyan különleges gyöngyházfényű Milano Grigio bézs árnyalatú fényezés volt, mint az elmúlt alkalommal tesztelt Kugáé. Itt is megtalálható a különleges méhsejt mintájú hatszögletű hűtőmaszk, a külön erre a modellre fejlesztett 18 colos exkluzív felnikészlet, a különleges adaptív LED fényszóró rendszer, első és hátsó parkolószenzorok, a temérdek krómkiegészítő és a gyönyörűen kivitelezett hátsó sportkipufogóvégek. A kivitelezés minősége nagyon szép, az illesztések nagyon szépek, messziről látszik, hogy egy nagyon igényes autóval állunk szemben. A Galaxy és az S-Max modell előlről egyébként teljesen ugyanúgy néz ki, hátulról különböztethetőek csak meg. A S-Max hátsója szerintem sokkal szebbre és tényleg sportossabbra sikerült.

Belbecs:

Igen szép, egyszerre fényezett és krómozott kilincsel tudjuk nyitni az utastért ajtajait, amelyek ugyancsak hatalmasak. Az ajtók csukódási hangja is igazán prémiumosra sikerült. Ebben a modellben is teljesen bőrbevonatű a műszerfal, igen szép bézs árnyalatúak a bőrülések. A kivitelezés a beltérben is első osztályú.

A beltérben a tervezők magasfényű zongoralakk bevonatú középkozont szereltek be, amelyen elhelyezték az autómata váltó karját, és 2 db igan nagy méretű italtartót is. A bőr és a kromozott díszek igazán szimbiózisban élnek együtt az autóban. Szépek a műszerek vonalai, izléses a berendezés. Ebben a modellben is megtalálható a FORD SYNC 3 multimédia rendszere, amely a Sony hifivel kiegészülve nagyon szépen működik, de sajnos még mindig nincsen hozzá magyar nyelv. A rendszerhez kapcsolható az okostelefonunk, amelyet az autó kijelzőjéről tudunk kezelni. Lehet rajta sms-t olvasni, fényképeket nézegetni, stb.

A vezetőülés nagyon kényelmes, eléggé mélyre engedhető, jó a kilátás belőle. A hátsó traktus is a külméretekhez hasonlóan hatalmas, a hátsó ajtó úgyszintén, és szinte 90 fokban kitárható. A beszállási kényelem elsőosztályú, minden irányban hatalmas a helykínálat és kényelmes az ülés. A harmadik üléssor viszont már igazán a kisméretűek játszóhelye. Ha 7 ülésesként használjuk, az egyébként hatalmas csomagtér mérete is megcsappan. A csomagtér ebben a modellben is láblendítéssel nyitható, teljesen automatikus a működése.

Induljunk!

Az autó lelke csak a Vignale modellek számára fenntartott 2.0 literes TDCi motor 210 LE változata volt. Ez az autó igen magas fokú meglepetést tud okozni a forgalomban a vehemenciájával, tekintve, hogy ez mégis csak egy családi autó lenne. A motor alapjáraton és menet közben is csendes, a hozzá kapcsolt hatfokozatú powershift elnevezésű autómata váltóval igazán szépen működik együtt. Itt nem tapasztaltam azt a fokú idegességet a váltó részéről, mint a KUGA 180 LE változatánál.

Dugóban araszoláskor a Start-Stop rendszer használatakor újraindítás után nagyon szépen, rántás nélkül kezdett kúszni az autó, a váltásokkor is rántásmentesen működött. Padlógázas gyorsításokkor is szépen tette a dolgát, visszaváltásokkal okozott igazi versenyautós menetet. Az autó Ford modellhez jellemzően nagyon jó egyenesfutással rendelkezik, szépen kivasalja az úthibákat, igazi anyahajóként siklik az úton, családi modellhez képest igazi kanyarvadász is. A fogyasztás nálunk 8,6 literre jött, ami egy ekkora és ilyen dinamizmusú autóhoz mérten igazán szép érték.

Az autó vezetőülése menet közben igazi masszázsfotel funkciót is ellát, amely az utasülésen is rendelkezésre áll. Nagyon jó a rendszer működése egyszerre masszírozza az ember hátát és ülepét, teljesen felfrissülve érkezhetünk meg az úticélunkhoz egy hosszú út után. Ráadául az ülések hűthetők-fűthetőek is, így a napon felforrósodott ülés pillanatokon belül lehűthető és hidegben felfűthető.

A háromzónás légkondícionáló szinte az autó minden szegletéből fújja a hideg levegőt, a plafonon és a padlón keresztül is. Hátul külön kezelőgombokkal állítható. Nagy melegben eszméletlen hatásos a rendszer működése, a nagy napon hosszú órákon át álló autót utasterét perceken belül lehűtötte a kívánt hőmérsékletre.

A FORD adaptív LED fényszórója esti működése fenomenális. Teljesen autómata itt is működés, igazi világosságot varázsolt az autó elé. Ebben az autóban minden lámpa már teljesen LED-es elől és hátul is, az első index már futófényes is.

Ebben a modellben is teljes a felhozatal a sofőrsegédekből, amelyek működése itt már teljesen kiforott, nem idegesíti a vezetőt vakriasztásokkal. Van itt távolságtartó, sávasszisztens, koccanásgátló, parkolást segítő rendszer, stb. A biztonságot jelentő légzsákokkal is elég jól el volt látva a tesztautó, még a harmadik sorban utazók részére is tartalmazta az oldallégzsákokat a teljes függönylégzsákokon felül, ami dícséretes, mert sok más gyártó még felárért sem kínál ilyet a saját modelljeihez.

Összegezve:

Ez az autó a nagycsaládosok igazi luxusvonata, teljes kényelmi, biztonsági és szolgátatás kínálattal. Nagyon szép, igazi prémiummodell kívülről, belülről pedig egy otthonos és meleg nappali kényelmét nyújtja. Egy hátrányát tudom felsorolni az autónak, az pedig az ára, amely a jelenlegi még jobban felextrázott tesztautónk igényes kivitelezésén túl is ilyesztő: 16.750.000,- Ft. Természetesen márkakereskedők akciói keretében belül elcsíphető olcsóbban is az autó, akár Titanium kivitelben is, de aki különleges kivitelre és bánásmódra válik annak a Vignale modell az egyetlen választása. A luxus sosem volt olcsó.

 

Szerzőnk: Antalfy Krisztina, aki a voilamode.blog.hu alapító-szerkesztője