Lassíts bele a nyárba!

Az iskolaév, különösen pedig a vége mindenkinek csupa rohanás. Oda kell érni, meg kell csinálni, részt kell venni… csupa „kell”. A nyári szünet viszont kiváló alkalom a lazításra, még akkor is, ha a nap jó részét a munkahelyeden töltöd. Lassíts, ez az egész családra nagyon ráfér ilyenkor!

Lassíts már reggel is: készülődj ráérősen

Ha a gyerekekre otthon vigyáz valaki, amíg dolgozol, nem kell őket hajnalok hajnalán felverni. Így, ha te korán kelsz is, marad egy kis időd magadra. Igyál meg ráérősen egy kávét a teraszon, vagy a nyitott ablaknál, és készülj fel csendben a napra. Ha napközis táborba mennek, akkor is használd ki, hogy legalább az iskolai felszerelés miatt nem kell aggódni. Amit lehet, készíts ki előző este, hogy reggel csak fel kelljen kapni, így rövidebb idő alatt és kevesebb stresszel készülnek el. 

Menj szabira az ebédszünetben

Van a közelben olyan étterem, ahol a teraszon fogyaszthatod el az ebédedet? Van egy park, ahol pár percre leülhetsz egy padra a kávéddal? Akkor máris kiveheted az ebédszünetet egy pár perces nagyon-mini-szabinak. Itt az ideje, hogy napközben is lassíts egy kicsit.

Tanulj a gyerekektől

Figyeld, hogyan csodálkoznak rá az apró dolgokra, egy bogárra, egy virágra. Minél kisebb a gyereked, annál több van még benne ebből a képességből – a kamaszoktól viszont azt érdemes eltanulni, hogy képesek akár órákig, látszólag céltalanul a plafont bámulni. A hétköznapokon sajnos kevés idő van a lassú sétára, vagy akár a semmittevésre, legalább ilyenkor hadd bontakoztassák ki a képességeiket ez ügyben, és közben te is lassíts egy kicsit.

Ne legyen mindig program

Gyakran esünk abba a hibába, hogy azt gondoljuk: csak az a tartalmas élet, amely tele van programokkal. Ezt támogatja az is, hogy folyton félünk, hogy kimaradunk valamilyen élményből, történésből. Pedig néha szükség van olyan délutánokra, amikor semmi különöset nem szervezünk, de még a házimunkát is elnapoljuk, csak hagyjuk, hogy magától alakuljon minden. Az ilyen órákban szoktak kialakulni a legjobb beszélgetések, vagy ilyenkor merülünk bele egy jó könyvbe. De az sem baj, ha csak a félhőket nézzük. A lényeg, hogy lassíts – néha ki kell kapcsolni a folyton pörgő agyunkat.

Csökkentsd le az impulzusokat

Egy átlagos napon elképesztő mennyiségű impulzus ér bennünket, nem csoda, hogy a nap végére teljesen kifacsar a folyamatos agymunka. Érdemes egy kicsit kimenni a szabadba, hogy csökkenjen ez a mennyiség, és kicsit tehermentesítsük az elménket és a lelkünket. Keressetek egy olyan helyet, ahol kisebb a zaj, nem jár annyi autó, és a telefont is hagyjátok otthon, nem kell minden percben elérhetőnek lenni. A közeli park, vagy a Margit-sziget is jó, de akár messzebb is merészkedhettek a várostól. Nem kell hatalmas túrát tenni, egy könnyű erdei séta is sokat segít a túlterhelt idegrendszeren.

Aludjatok eleget!

A folytonos rohanásban gyakran az alvásra sem jut elég idő – ilyenkor viszont van rá mód, hogy végre mindenki kipihenje magát. Igyekezz a hálószobában minél nagyobb rendet tartani, és rendszeresen szellőztetni, hogy a nyugodt álmot lehetőleg semmi se zavarja meg.

Szabaduljatok meg a feleslegtől

A lelassulásban az is segít, ha nem lepnek el minden vízszintes felületet teljesen a tárgyak. A nyári szünet első napjai jó alkalmat adnak arra, hogy szelektáljatok, kikerüljön otthonról a felesleg.

Élvezzétek az étkezéseket

A rohanó étkezések helyett az étkezési időben is lassíts le: legyen időtök mediterrán módra kiélvezni az étkezéseket. Nem kell ötcsillagos vacsorákban gondolkodni, a lényeg a jelenlét, a beszélgetés, és az ízek, illatok igazi élvezete. Süssetek valamit a kerti grillen, vagy dobjatok össze egy gyors salátát vagy fagyit – a lényeg, hogy együtt készüljön és együtt fogyjon el.

 

Szerzőnk: Csiki Judit, a Zöldsaláta életmódblog alapító-szerkesztője

 

Fotók: freepik.com

MEGOSZTÁS