Kívül időtállóan szépséges nő, belül sportos férfi

A Dacia után szabadon, kedves bloggerünk, Kriszti, aki a voilamode.blog.hu szerkesztője, útra kelt, hogy teszteljen Nektek egy újabb autót, ezúttal egy új Renault Clio-t. (Renault Clio Grandtour 1.5 DCI FAP Intense) Amit tudni illik róla, hogy ezúttal a Renault 2017-es modellévre faceliften átesett városi kisautójának, a CLIO-nak a kombiváltozatát, a Grandtour-t. Ahogy írásában megosztja velünk, különösen izgatott volt, mivel családja legelső autója is egy régebbi Renault modell volt, így izgatottan várta, hogy mit is tartogat neki a márka legújabb modellje.

Kerüljünk mi is beljebb, dőljünk hátra, és indulhatunk máris:

Ezen a héten a Renault csodaszép bordó fényezéssel ellátott tesztautója vendégeskedett Nálunk. Az elmúlt egy hét alatt szerencsére rengeteg km-t tudtunk megtenni az autóval, elrepített minket nagy kényelemben a kis családdal a Balatonra, Dobogókőre, és a nagymamákhoz is.

Ezt az autót kijelenthetem, hogy nagyon sokan megnézik. Amerre csak jártunk vele nagyon sok fürkésző szempár követte a mozgását.

Az autó után forduló embereket teljes mértékben megértem, tekintve az autó gyönyörű. A formájáért az a holland szakember felelős, név szerint Laurens van den Acker, aki mielőtt a Renault formatervezője lett volna, a Mazdánál alkotott maradandót.

A Nálunk vendégeskedő szépséges kombi, egy 1.5 DCI Intense felszereltségű autó volt, amely a gyári – már így is szinte teljes – felszereltségén felül is jócskán tele volt tömve egyéb más extrákkal is. Ilyen volt pl. a női vezetők tájékozódását jelentősen megkönnyítő első-hátsó parkoló radar, a BOSE hangrendszer, valamint az utastér világosságához nagyban hozzájáruló fix üvegtető, félbőr kárpit, és az elektromosan behajtható tükrök is.

Az autó nem rendelkezik hagyományos kulccsal, hanem már kártyája van. Teljesen automatikusan történik minden momemtum. Az autóhoz érve nem kell a nagy táskánkban a kocsikulcs után kutakodnunk, hanem az autó felismeri, hogy mi érkezünk hozzá  – a kártyával a zsebünkben – és a kilincsen elhelyezett gombot megnyomva nyithatóak az ajtók.  Amikor pedig eltávolodunk tőle, akkor diszkrét pittyegéssel, fényjátékkal és a tükrök befordításával jelzi, hogy otthagyjuk őt pihenni.

Az autó külméretei alapján én egy picit nagyobb belteret vártam. Vagy az ülések nem engedhetőek elég mélyre, vagy az autó alacsony, de a magasabbak és a nagyobb hajjal rendelkezők bajban lehetnek. Persze az autó belmagasságából nagyon sok értékes fejteret rabol el a panorámatető is. A világosságért cserébe ezt sajnos el kell, hogy viseljük. A beltér nagyon igényes, puha anyagok mindenütt, a formák és a műszerfal a műbör szövet ülésekkel kiegészítve magas fokú sportosságot, értékességet sugallnak. Nagyon férfias és sportos a beltér ezen összeállításában.

A műszerek fényei immár fehér-piros színűre változtak. Bal oldalon a fordulatszámmérő, jobb oldalon a bezin tank szintjének mérőjét látjuk. A sebesség kijelzése digitálisan került kijelzésre a műszerfal közepén. A leolvashatóságával szerintem nincsen gond. A további értékeket (megtehető km-ek száma, szervizig megtehető km-ek száma, stb.) itt is az ablaktörlő kar végén lévő gombbal tudjuk előhívni a műszercsoportban. Az ablaktörlője a beépített esőszenzornak köszönhetően ugyancsak automatikusan működik.

Az ülései főleg elől határozottan tartanak és kényelmesek, a hátsó sor már szűkösebb, itt az autó már ráz is, nagyobb bukkanókon a fejünket beverhetjük a plafonba.

Az első és hátsó parkolóradar az egyik legjobban hasznosítható extra az autóiparban, jó szolgálatot tesz nekünk nőknek. Én különösen szerettem, hogy szinte minden veszélyre hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül. Nagyon megkönnyítette a mindennapjaimat a parkolás szempontjából.

Ebben a modellben is megtalálható a márka más modelljeihez hasonlóan a start-stop rendszer, (igaz az ECO mód csak a legdrágább modellhez elérhető) amivel egy kis benzin megtakarítást tudunk elérni a mindennapokban. Kikapcsolva a rendszert pedig ágyúgolyóként tudunk repeszteni a forgalomban, kihasználva a 110 LE motor teljes erőtartalékát.

Egyébként a motorról elmondható, hogy nagyon kulturáltan, csendes és szépen működik. Autópályán van igazán elemében, itt a 6 fokozatú váltónak köszönhetően még csendes is. Dinamikusan vezethető, nagy nyomatékának köszönhetően nagyon könnyedén tartható vele a forgalom ritmusa. A fogyasztása 5-6 liter /100 km körül jött ki nálunk. Az egyenesfutása nagykocsikat megszégyenítő mértékben pontos volt, a jelenleg fent lévő 16 colos alufelniken lévő téligumikkal viszont egy picit hangosnak éreztem a futómű/gumi zajokat.

Az autóban a legnagyobb szerelem a színén kívül a fényszóróiban talált rám. A formája már messziről tudatja a figyelőjével, hogy nem egy holmi hétköznapi fényszóróval találkozott szembe. Nagyon szép és különleges a formája, többen csak a fényszóró felépítését csodálták.

A rendszer már teljesen LED-es (nappali menetfény és a tompított is), ún. LED PURE VISON fantázianevű C-alakú“ LED 3D „Egde Light“ nappali menetfénnyel kiegészítve. Csodálatos a fénye, főleg este igazán látványos, szinte nappali viszonyokat varázsol elénk a sötét éjszakában is. Automata módra állítva a lámpa kapcsolással sem kell bajlódnunk, a rendszer teljesen automatikusan működik a beépített fényérzékelőknek köszönhetően. A tesztelt modellben kanyarba bevilágító ködlámpák is voltak, amelyek a kormány állásától függőben éppen arra felé világítanak, amerre fordulunk.

Az autó médiarendszere nagyon hasonló az elmúlt héten tesztelt DACIA modelléhez, de a Renault rendszere sokkal jobb felbontású, okosabb, összeszedettebb. Ehhez is tudjuk csatlakoztatni okostelefonunkat, amelyen hívást kezdeményezni és fogadni is tudunk. Ezen felül USB, és SD kártya olvasó is található az autóban, amelyről akár videókat és fényképeket is tudunk nézni a rendszeren. Nagyon okosan, gyorsan tervezi meg a navigáció az úti célunkig lévő utat, akár több különböző útvonalat is felajánl ehhez. Az extraként beépített BOSE hangrendszer igazi koncertélményt teremt az utastérben, nagyon szép hangokon szólal meg a hangszórókból a kedvenc slágerünk, igazi élmény a fülnek.

A csomagtere kombihoz mérten nem nagy 445 literes, de egy nagyobb bevásárlást azért minden bizonnyal elnyel. Ha nagyobb dolgokat szeretnék szállítani, akkor az ülések ledöntésével már teljesen sík és értékelhetően nagy teret tudunk kialakítani a szállítandó holmik részére.

Az autó alapára – mivel ez a legerősebb motor jelenleg a palettán és ezen motor csak a legerősebb Intense felszereltséggel párosítható – 5 549 000,- Ft, de a nálunk lévő modell a beszerelt extráknak köszönhetően majdnem elérte a 7.000.000,- Ft-ot. Kisautóért ez nagyon sok pénz, de mint tudjuk a divatot és a minőséget meg kell fizetni. A Renault jelenlegi formai iránya és hozzájuk szegődött formatervezővel együtt ugyanakkor minden adott a sikerhez. Reméljük, hogy a formához a megbízhatóság is fel fog nőni a jövőben, az autóra adott 5 év garancia mindenestre azt jelzi, hogy a Renault bízik a modelljében.

Összegezve:

Az autó sok szempontból a szívem csücske lett, imádtam, hogy a fejem felett besüt a nap és kék az égbolt a beépített panorámatetőnek köszönhetően, imádtam vele parkolni, az igen kicsi fogyasztás, az időtálló forma, mind-mind az autó előnyei közé tartozik. A tesztautó színe is gyönyörűséges volt, a LED lámpáiról már nem is beszélve. Mivel a jóhoz könnyű hozzászokni én kérdés nélkül igent mondanék erre a kombira. Annyi sok jó tulajdonsága van, hogy azt a kevés hibáját, amije van, szemrebbenés nélkül elfelejtjük neki.

 

Forrás: voilamode.blog.hu

MEGOSZTÁS