Így teheted elviselhetőbbé a vezetést kisbabával

Korán kelünk, rohanunk, kapkodva vágunk bele a mindennapokba, majd kigurulunk a garázsból és belecsöppenünk a nagyvárosi forgalomba, ahol jobb esetben is csak araszolni tudunk úti célunk felé. A hétköznapok többségét ingázással töltjük: munkába, gyerekért, bevásárolni, majd ismét haza.

Mindezek a feszült helyzetek stresszhez vezethetnek, ami sajnos napjainkra globális problémává nőtte ki magát. Léteznek már tanfolyamok, terápiák, zenék, gyógyszerek és természetes készítmények a stressz kezelésére. Az interneten is számos megoldást kínálnak a stressz kezelésére, mi pedig ezen felbuzdulva összeszedtünk pár remek tanácsot, mely remekül jöhet egy-egy feszültebb reggelen, amikor már megint be kell ülnünk a volán mögé.

A vezetés sokunk számára mindennapos kihívást jelent, azonban ez a kihívás megsokszorozódik, ha még a kisbabánk is velünk tart. Lehet, épp időre megyünk valahova: a védőnőhöz, vagy az óvodába, a kicsi pedig mindeközben ordítva tiltakozik az ülőke, vagy a biztonsági öv ellen. Sajnos vannak gyerkőcök, akik még 5 km-et is sírva tesznek meg az autóban. És lehetünk mi végtelenül türelmes szülők, gyakran még így is kiborító lehet egy csöppséget hosszú órákon át egy helyben tartani. Gondolj csak a reggeli városi dugóra!

Az alábbiakban elhoztuk számodra, hogy mire figyelj oda, vagy inkább mit tegyél meg Önmagadért, hogy lecsökkentsd a felgyülemlett stresszt.

  1. Alaposan aludd ki magad!

Akár egy zsúfolt úton autózunk munkába menet, akár a Balaton felé száguldunk kis családunk társaságában, a vezetés folytonos figyelmet igényel. Ez pedig nem fog menni, ha fáradtan indulsz el.

  1. Ne feledkezz meg a reggeliről!

Bármilyen autóút is vár rád aznap, mielőtt sofőrként autóba ülsz, nagyon fontos, hogy alaposan megreggelizzetek, – te is, és a kicsi is – hisz ezáltal energiával töltjük fel a szervezetünket. Éhesen leeshet a vércukor szintünk, így pedig nagyon valószínű, hogy hosszabb távon nem tudunk majd koncentrálni a vezetésre.

  1. Jól érezni magadat lehet, de alkoholizálni nem

Nem csak egy pohár alkohol után, de bizony még másnaposan sem szabad a kormány mögé ülni. Lehet, hogy egy hosszú éjszaka után úgy érezzük minden rendben, és autóba ülhetünk, de sajnos ez nem így van. Az alkohol ugyanis erősen befolyásolja a biztonságos autóvezetés képességét, még másnap reggel is.

  1. Vizet, vizet, vizet!

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a folyadék pótlása, nem csak utasként, de sofőrként is. Ugyanis, ha kiszárad a szervezetünk, gyorsan megszűnik az összpontosító képességünk is. A cukros üdítőket viszont jobb, ha ez esetben kerüljük, válasszunk inkább szénsavmentes, vagy citromos vizet, limonádét.

  1. Állj meg egy kis pihenőre!

Ha hosszú útra indulsz – esetleg külföldre – akkor bizony nem árt, ha szünetet tartasz vezetés közben, főleg, ha nincs melletted senki, aki válthatna minket a volán mögött. A tankolás, pár falat rágcsálnivaló, egy csésze kávé az autópálya melletti benzinkút már nem is tűnik olyan rossz ötlet ilyenkor.

  1. Tedd félre a telefonod

Na jó, a GPS miatt nem tüntethetjük el az autóból végleg a mobiltelefonunkat, de vezetés közben semmiképp se nézegessük, ne sávváltás közben olvassuk el az üzeneteinket, és ne előzés során takargassuk be a gyerkőcöt. Ez nagyon veszélyes dolog. Soha ne hagyjuk, hogy telefonunk elterelje a figyelmünket a forgalomról!

  1. Hallgasd kedvenc zenéidet

Sok embert zavarja a hangos zene, vezetés közben, pedig egy szentimentális dal akár csökkentheti is a vezetés közbeni stresszt – a pörgős zenéket hagyd  inkább a hétvégi baráti összejövetelre – ugyanis ezek a dalok téged is felpörgetnek, ami veszélyeztetheti a koncentrációdat.

  1. Pakolj be mindent

Még a legrövidebb autóútra is. Sosem tudhatod, hogy mikor lesz szüksége valami nagyon fontos babára, cumira, pótcumira, tentére. Ha szükséges legyen egy külön táskád, amiben kizárólag az ő dolgai vannak.

  1. Vigyél magaddal rágcsálnivalót

Főleg, ha hosszú útra mész a kicsivel/kicsikkel. Tegyél az autóba olyan édességet, esetleg nyalókát, amellyel hosszabb ideig is elvan, leköti a figyelmét. A kekszet és csokit nem javasolnánk, részben mert hamar elfogy, és biztosak vagyunk benne, hogy Te sem szeretnél egy csupa csokis gyerkőccel megérkezni.

  1. Énekelj neki (és csak végszükség esetén adj a kezébe tabletet/mobilt)

Rendben, talán nem vagy híve annak, hogy ilyen korán már okoskészülék kerüljön a gyerkőc markába, de ha a nagyi épp nem ér rá, a párod esetleg dolgozik, akkor nem lehetsz egyszerre sofőr is és babysitter is vezetés közben. Szerencsére ma már számtalan olyan alkalmazás letölthető, amelyeket kifejezetten kisgyerekek számára fejlesztettek ki, végszükség esetén ezt tudod bevetni.

 

Szerzőnk: Antalfy Krisztina, aki a voilamode.blog.hu alapító-szerkesztője

MEGOSZTÁS