Dacia Logan teszt női szemmel

Kedves Bloggerünk, Kriszti, a voilamode.blog.hu szerkesztője, útra kelt, hogy teszteljen Nektek egy vadiúj DACIA LOGAN-t. Teljesen új dimenziót hozott  számunkra is,  a DACIAkról eddig alkotott elképzeléseink kapcsán.

Lássuk, hogy mi is volt Kriszti tapasztalata, utazzatok velünk:

Végre itt a tavasz! A hétvégén csodás napsütéses reggelre ébredtünk, így hosszú idő után ismét volt kedvem kimozdulni itthonról. De egy remek miniszabihoz kell egy autó is, amivel valóban kényelmesen kimozdulhatok Kedvessel, és az egész családdal. Így nem kis izgalommal mentem be a Renault-Kelet Pest márkakereskedésbe, ahol már várt rám a Dacia egyik újdonsága, a gyönyörű szép kékmetál színű LOGAN MCV kombi.

A Blogon most újdonságként jelentkezem ilyen jellegű teszttel, ezzel megpróbálom kicsit női szemmel is megismertetni veled az autósvilág újdonságait.

Csapjunk is akkor bele, nézzük, hogy mit is nyújt a 2017-es modellévre faceliften (frissítésen átesett) román-francia házasságból született kombi.

A Dacia márkáról általában sokan nem tudják – legalább is én nem voltam ezzel tisztában -, hogy a Renault fennhatósága alá tartozik, ők a tulajdonosai a gyárnak. Tehát elmondható, hogy a Dacia nagyobb részben Renault alkatrészekből építkezik, a minősége is lassan egyre jobb lesz. Az autókat a romániai Pitești városában gyártják.

De térjünk is vissza az általunk 1 hetes tesztre kapott autóhoz. A most kipróbált autó egy Arctic felszereltségű 1.5 dci típusú kombi modell és az elmondható róla, hogy egy nagyon jól felszerelt autó. Tartalmazott szinte mindent, ami egy nőnek szüksége van a könnyedebb vezetéshez: 4 légzsák, navigációs rendszer, manuális légkondicionáló, ESP, ABS, elektromos ablakok és tükrök, LED-es menetfény – csak, hogy a lényegeseket említsem.

A Dacia LOGAN először 2004-ben jelent meg Magyarországon, ez már a második generációja ennek a modellnek, mely most 2017-ben egy nagyobb frissítésen esett át. Ennek legszembetűnőbb hozadékai a LED-es menetfényes első lámpák, rombusz mintás hűtőmaszk, valamint a modernizált első lökhárító.

A vezetőülésbe huppanva, a legnagyobb szembetűnő újdonsága a gépkocsi fülkéjének a megújult formájú és csodás anyagból készült kormánya, amelyet kiegészítenek az ajtóbehúzókon és a középkonzolt körbeölelő karbon betétek is. De rám a legnagyobb hatással a vezetőoldali ajtó csukódási hangja volt. Olyan szintű prémiumosan halk csukódási hanggal záródik (puffan), hogy nagyon sok prémiumgyártó példát vehetne erről az autóról. Az ülések kényelme nagyon jó, puha a párnázás, viszont szerintem az ülőlapok némileg rövidek. Helykínálat egy szóban leírva hatalmas. Elől-hátul nagyon sok a hely, langaléta sofőrök mögött is marad elég hely a hátsó sorban a hosszú női lábaknak. A csomagtartóba szinte minden belefér, amire egy családnak szüksége lehet.

Indítsunk!

Immár nagyon szép dizájnos kulccsal indíthatunk, amelynek elfordítása után beindul az 1.5-ös DCI. Nagyon szépen egyenletesen és rezzenéstelenül jár a motor. Elinduláskor az ajtók automatikusan reteszelésre kerülnek, meggátolva, hogy menet közben véletlenül kinyíljanak. A műszerfalon felfedeztem egy „ECO” feliratot, amelyre még később kitérek.

Menet közben az autó nagyon kezes, nagyon szépen követ minden kormánymozdulatot, könnyű vezetni. Kuplungja vajpuha, a váltó francia modellekhez képest nagyon pontos. A fék jól adagolható, hatásos, hamar állóra fékezhető a nagy kombi. A fékpedál és gázpedál közötti különbség viszont kicsi, itt a nagy lábúak bajban lehetnek, nekik beleütközhet a lábuk a fékpedálba. Piros lámpánál állva, vagy éppen a dugóban araszoláskor a START-Stop rendszerrel kápráztat el minket az autó. Nagyon szépen késlekedés nélkül működik a rendszer, járó motor nélkül várhatjuk az indulást. Amint kinyomtuk a kuplungot az autó újraindul, és már mehetünk is. Ebben az esetben egyúttal nem szennyezi a környezetet, valamint üzemanyagot is megtakarít. EURO 6-ös környezeti besorolása van egyébként a motornak, amelynek teljesen tiszta, füstmentes az üzeme. Apróság tudom, de az index visszajelző hangja is nagyon kellemes a fülnek.

Az autó médiarendszerével nagyon jól járunk, mindent azon keresztül lehet kezelni. Megtervezhetjük a navigációval úti célunkat – nem mellesleg igen szép a kijelző felbontása is. Kapcsolódhatunk bluetooth kapcsolaton keresztül okostelefonunkkal is a rendszerhez, így a kijelzőn lehet kezdeményezni telefonhívást és a beépített mikrofonokon keresztül tudunk beszélni is. A legnagyobb kedvencem az autóban a hátsó tolatókamera volt. Nekünk nőknek a parkolás sajnos nem az erősségünk, így ez a rendszer a legnagyobb használatot tette nekem. A váltókart hátramenetbe (rükvercbe) téve jelenik meg a központi kijelzőn a hátsó rendszámtábla felett elhelyezett tolatókamera képe, amely vonalakkal és csipogással segít eligazodni minket a szűk parkolóhelyek nehézségei között.

A kormány mögötti órák szépek, éjszaka vörösen derengő a színük. A bal oldali a fordulatszámot mutatja, középen a sebességet láthatjuk, jobb oldalon pedig az autó fedélzeti rendszerének az információ érhetőek el. Itt láthatjuk az adott fogyasztási adatokat, benzintank szintjének kijelzőjét, a külső hőmérsékletet, a következő szervizig megtehető km-ek számát. Ezeket az információkat a jobb oldali ablaktörlőt kezelő kar végén lévő gombbal tudjuk elérni.

2-3 napig a fentebb említett ECO móddal közlekedtem az autóval. Ebben a módban az autó gazdaságos üzemmódban üzemel, egy kicsit visszafojtott teljesítménnyel, lassabb gyorsulással büszkélkedhet, jobb fogyasztásért cserébe. Ekkor a fogyasztás 5,5 literre jött ki, amelyet városi utakkal is tűzdeltem. Ez nagyon jó érték egy ekkora kombitól.

Természetesen a párom is ki kellett próbálja az autót, aki már az első indulás előtt kiiktatta az ECO módot, ezzel is felszabadítva a motor valódi erejét.

Ekkor az autó teljesen másként viselkedik, ülésbe préselő gyorsulással, piros lámpától való kilövéssel kápráztathatja el vezetőjét, és persze a család többi tagját is. Ekkor lehet kihasználni az autó valódi értékeit, nyomatékos motorját. Ebben az esetben a fogyasztás nyilvánvalóan magasabb értéket fog mutatni, de az élmény mindenért kárpótol. A kipróbált Arctic felszereltségű verziónak az alapára 3.449.000,- Ft amely nagyon jutányosnak mondható egy ekkora méretű autóért.

Összegezve:

Ez az autó minket simán megvett. Kis és nagycsaládosoknak is ideális vétel, abszolút nem érezni „olcsó” autónak. Sokan előítélettel tekintenek rá, de mindenki, aki látta, és érintette. a továbbiakban már elismerően tudott csak nyilatkozni erről az autóról. Kíváncsian várjuk, mivel rukkol még elő a Dacia a továbbiakban. Ha ilyen mértékű fejlődés érhető tetten a jövőben, a termékeikben akkor lesz miért rettegni a konkurenciának. És már nem csak attól, hogy olcsóbban mérik, mint más márkákat…

Forrás: voilamode.blog.hu/Antalfy Krisztina

További információ: Dacia Magyarország
Szalon: Autó Triplex – Renault Budapest, 1173 Budapest, Pesti út 16.

MEGOSZTÁS