Családi Űrsikló, avagy bloggerünk Renault Scénic tesztje

Bloggerünk, Kriszti, múlt héten egy igazi, vidám autót, a Renault Scénic 1.6 dCi 130 Bose-t tesztelte Nektek. Írását szeretettel ajánljuk, mert számunkra is annyira inspiráló, hogy nem is kérdés számunkra már, egy igazi családi autónak mit is kell tudni: bevalljuk, nagyon gondolkozunk már azon, hogy le is cseréljük a régi autónkat.

A francia márka legújabb, immár IV. generációs Scénic modellje kívülről már szakított a családi autók hagyományos megjelenésével és beállt a Crossover modellek táborába. A futurisztikus, már-már földöntúli, de gyönyörű formáját szinte minden ember megcsodálta amerre csak jártunk vele.

A tesztautó park bejáratánál már messziről feltűnt az általuk elhozandó Scénic bordó és gyémánt fekete tetejű modellje. A katalógus szerint Carmin vörös a színe, amely tökéletes egyensúlyban él a fekete gyémántszínű tetővel. Gyönyörű szépen sikerült az autó formája, de mint ahogy azt már olvashattátok Nálam, ezt is a márka jelenlegi formatervezőjének, Laurens Van Den Ackernek a keze munkáját dícséri.

A figyelem az autó formáján és hatalmas méretein túl a kerekeire terelődött, amely eddig és ilyen formában még nem volt látható szériában családi modellen. A modell 20 colos malomkeréknyi méretű gyémántfényű és fekete alufelniken, valamint igen vékony oldalfalú gumikor gördül. A felnik egyébként gyönyörűek, de eszméletlen sérülékenyek. Amikor járda mellé parkolunk extra figyelemmel legyünk erre, ha szeretnék, hogy az autó gyönyörű kerekei továbbra is eredeti szépségükben tündököljenek.

Jelen tesztalanyunk a Scenic modellek közül a legdrágább modell volt, a Bose nevű felszereltségi szintet kapta. Ez az autó külső megjelenésén is tetten érhető volt, más volt az autó lámpája, mint az alapmodellé, immár teljesen LED-es elöl és hátul is és tartalmazott mindent, ami szem szájnak ingere. Bőrülések, vezetést segítő rendszerek garmadája, kétzónás autómata klíma, stb. Az autó ára ugyanakkor egyenesen mellbevágó, majdnem 9.500.000,- Ft, de alap felszereltségű modellt kapni 5.700.000,- Ft-tól is. Így már igen nagy elvárásokkal tekintettem az autóra. Itt szerintem egyébként egy kicsit vastagon fogott a gyártó ceruzája, emlékeim szerint a Scenic egy olcsóbb családi modell volt korábban…

Amint megkaptam az autó kulcsát egyébként egy új szerelem született részemről. A kulcsa egy alkotási műremek. És olyan kifinomultan működik, hogy arra nincsenek szavak. Még az elmúlt alkalommal tesztelt Cliohoz hasonlóan az ajtón elhelyezett nyomógombot sem kell megnyomjuk, hogy nyíljanak az ajtók.

Az autó felé közeledve üdvözlésként kinyílnak a tükrök, felgyulladnak a visszapillantó tükör alatt elhelyzett LEDek és kinyílnak az ajtók. Mindezt teljesen automatikusan történik úgy, hogy zsebünkben a kulcsot elő sem kell vegyük. Bár én egyébként gyakran elővettem, csak nézegetés gyanántJ Kívülről sajnos nem sok védelmet kapott az autó, elöl és hátul műanyagbetétek hiányában csak a beépített radarokra hagyatkozhatunk parkoláskor, illetve a hipermarketek parkolóiban igen vigyázni kell az ajtórányitásokkal az autó gyönyörű bájainak megőrzése érdekében.

Amint feltárul az ajtó újabb üdvözlés köszönt minket. Az autó R-LINK nevezetű rendszere működésbe lép és diszkrét hangdallamot hallva elfoglalhatjuk a vezetőülést. Az autó belül kimondottan szép. Jók a formák, szép és igényes a kivitelezés, gyönyörű a digitális műszerfal, igen kényelmes az ülés (combtámasszal ellátott a vezetőülés), nagy a hely. Elöl. Na de hogy hátul hova tűnt a hely egy családi használatra tervezett egyterűből azt nem tudom.

A hátsó traktus olyan mértékben szűk, hogy 120 cm feletti ember kényelmesen nem tud a hátsó ülésen utazni. Ráadásul mivel ebből a modellből kimaradt a teljes panorámatető (ezért nagyon kár) nem sok fény jut a hátsó utasoknak. Pedig a kényelemért mindent megtettek a tervezők, még lehajtható asztalkák is találhatóak a hátsó részen, napfényrolókkal egyetemben. A hely gyanítom a padló alatt elhelyezett tárolórekeszek és az extra nagy alufelnik miatt megemelt felfüggesztésben került felhasználásra. Ezért sajnos nagyon kár, mert egyébként elöl fejedelmi a helykínálat, igen komfortos kényelemben utazhatunk. A csomagtér nagyon öblös, egy nagy családi bevásárlást simán be lehet vállalni ezzel az autóval.

Induljunk.

Itt is nyomógombbal indíthatjuk az 1.6-os DCI-t. Nagyon simán és rezzenéstelenül forog a motor amely 130 lóerős. A 6 fokozató váltó francia modellekhez képest isteni, fogása és kapcsolhatósága igen jó. A fogyasztása igazán baráti, nálunk 6 literre jött ki az átlag. A kormány és a váltó is nagyon puha nappabőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő. Itt-ott azért felfedezhető némi illesztési hiba, ami nem méltó egy ilyen árú termékhez. Az autó média rendszere egy 8,7 colos tableten keresztül kezelhető, erről tudunk kezelni légkondicionálástól kezdve szinte mindent a navigáción és a hangulatfényeken keresztül a parkolást segítő rendszeren át a Bose 11 hangszórót magában foglaló hangrendszerig.

Nagyon logikus és könnyen kezelhető, okos a felépítése a menürendszernek. 5 féle hangulatvilágítás konfigurációt tudunk kiválasztani a Multi Sense rendszerből, amely Sport, Comfort, Eco, Neutral módokkal az autó teljes egészét átkonfigurálja. Minden módban más és más lesz az autó működése. Az esti hangulatfények igazi élvezetté és komfortossá teszik az éjszakai vezetést. A LED fényszoró éjszaka itt is nagyon szépen világít, minden autóba ilyet kellene már építeni 2017ben. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a nagy felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, francia puhasággal siklik az autó az úton. Sávelhagyásra rázza a kormányt, kijelzi a HUD (Heads Up Display) kijelzőn a sebességet, parkolást segít és masszírozza a hátat, szóval teljes formájában kényeztet vezetés közben.

Egyetlen nagyon nagy negatívumot említenék, hogy az autó első lökhárítójáról már a 8900 km-t futott tesztautón is mállik a festék. Ugyan ez biztosan orvosolható az autó 5 éves koráig tartó garancia keretében, de akkor is. Nem méltó az autó szépségéhez ez a gyártási hiba.

Ezzel az autóval, ha egy kicsit nagyobb hely lenne hátul teljes mértékben elégedett lennék. Igazán gyönyörűen sikerült a forma, kényelmes vezetni, mindenben segítségemre van parkoláskor, és ami a legfontosabb, hogy az 5 csillagos töréstesztjének köszönhetően a legnagyobb biztonságban utazhat benne a család. Az autóra 5 év garanciát is adnak jelenleg, így remélhetőleg a megbízhatósággal is minden a legnagyobb rendben lesz.

Bloggerünk, Antalfy Krisztina, a voilamode.blog.hu alapító-szerkesztője, színes írásaival nálunk is találkozhattok rendszeresen.

 

 

 

 

MEGOSZTÁS