Alvás a terhesség alatt – Van superfood, ami segíthet?

Sok kismama küszködik várandóssága alatt alvásproblémával. Mit lehet tenni ilyenkor?

Talán kiábrándító lehet a válasz, de sajnos a tudomány jelenlegi álláspontja szerint nincs egyetlen olyan superfood sem, ami segíthetne, sőt valójában sokkal fontosabb annál, hogy mit eszünk, hogy hogyan és mikor esszük azt – írja a The Bump.

Egyes anyukák például a lefekvés előtti evést kifejezetten zavarónak tartják, míg a másik oldal képviselői kifejezetten könnyen és jól tudnak aludni, ha elalvás előtt egy kis ropogtatni valót, és tejet vesznek magukhoz.

A tej amúgy, akármilyen old schoolnak is hangzik, különösen langyos formában kifejezetten jó elalvás segítő. Egy pohár belőle kellemes és biztonságérzetet nyújt, de ami talán ettől is hasznosabb, hogy bővelkedik L-tripofánban.

Az L-tripofán a fehérjealkotó aminosavak egyike. Leginkább fehérjében gazdag élelmiszerekben található meg, elsősorban a csokoládéban, zabpehelyben, szárított datolyában, tejben, joghurtban, túróban, vörös húsokban, tojásban, halakban, baromfihúsban, szezámmagban, csicseriborsóban, napraforgómagban, tökmagban, földimogyoróban.

A növények és mikroorganizmusok antranilsavból vagy sikimisavból állítják elő; miközben köztes termékként 2-amino-mukonsav keletkezik. A szervezet többek között B3-vitamint (nikotinsavat) és szerotonint, a szerotoninból pedig melatonint) hoz létre belőle.

Mivel az L-tripofán a természetes alváshoz szükséges neurotranszmitterek előanyaga, újabban táplálékkiegészítőként is fogyasztják alvászavarok, depresszió, pánikbetegség ellen, a fentebb említett táplálékok mindegyikével nyugodtan próbálkozhatunk elalvás előtt.

 

Forrás: babaszoba.hu

MEGOSZTÁS