A Hansaplast az anyukákkal közösen ismeri el az aranyórát támogató szakemberek munkáját

Tovább folytatódik a Hansaplast aranyóra fontosságát bemutató kezdeményezése, amelyben a császármetszéssel szülő anyukákat szólítja meg. A kampány következő állomásaként az édesanyák bevonásával kívánja bemutatni az aranyórát támogató szakembereket, ezzel nyújtva segítséget a szülés előtt álló kismamáknak.

Az aranyórának, azaz a szülést közvetlenül követő néhány órás időszaknak, nagyon fontos szerepe van a korai kötődés kialakulásában. Ennek népszerűsítésére indított májusban kampányt a műtéti – például császármetszés után keletkező – hegeket halványító Hegkezelő tapaszt gyártó Hansaplast. A császármetszéssel szülő nőknek és babájuknak a tapasztalatok alapján, sajnos sokkal ritkábban van lehetőségük az aranyórára. Ez egyrészt a műtéti beavatkozások, illetve a baba vagy mama életveszélyes állapota miatt alakul így, másrészt az aranyórával kapcsolatos hiányos ismeretek miatt nem kapják meg a lehetőséget az első érintésre.

Mára már megannyi kutatás szól arról, milyen jelentősége van az életre a szülés körüli időszaknak. Olyan alapbeállítódásokat határozhat meg, melyek a későbbiekben komoly kihatással lehetnek a gyermek életére, még akár felnőttkorban is. Fontos a korai kötődés kialakítása az anya és a baba között, hiszen ez határozza meg, hogy mekkora bizalommal tekintünk majd a világra. 

Felismerve ennek a rövid, de meghatározó néhány órának a jelentőségét, az utóbbi időben egyre több szakember igyekszik lehetőséget biztosítani arra, hogy mama és baba együtt tölthesse ezt a meghitt időszakot. A Hansaplast ezeknek az orvosoknak, egészségügyi dolgozóknak a munkáját szeretné elismerni és népszerűsíteni új kezdeményezésével: létrehozta a Hansaplast aranyóra büszkeségfalat, ahol az édesanyák javasolhatnak olyan szakembereket, akik kiállnak a szülés utáni első óra fontossága mellett. 

A kezdeményezés hamar népszerű lett az anyukák körében, rövid idő alatt rengeteg ajánlás érkezett: már több, mint 50 aranyórát támogató szakembert gyűjtöttek össze, és ez a szám folyamatosan növekszik.

„A célunk az, hogy egyre több anyukához eljusson az aranyóra lehetősége. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy minél több szakember és leendő édesanya megismerje ennek jelentőségét. Úgy gondoljuk, hogy minden fontos változás alulról szerveződik, ezért is szeretnénk minél több anyukát elérni és bevonni ebbe a kezdeményezésbe, és bíztatni őket, hogy osszák meg velünk pozitív tapasztalataikat, küldjék el nekünk, azoknak a szakembereknek a nevét, akik kiállnak az első érintés fontossága mellett.” – mondta Laczkó Csaba, a Hansaplast Senior Brand Managere.

A Hansaplast aranyóra büszkeségfalra több módon küldhetnek javaslatot az édesanyák: a Hansplast weboldalán lehetőség van egy email formon keresztül, vagy a Facebook oldalon üzenetben, illetve kommentben is beküldeni azon szakemberek nevét, akik kiállnak az aranyóra fontossága mellett.

Forrás: Eurolex Consulting Kft.