5 szakértői tanács a megfelelő táplálkozáshoz home office alatt is

Karanténkilók? „Minden negyedik felnőtt, több mint 3 kilót hízott az otthonlét alatt”[1]

Az elmúlt időszak mindannyiunk életében és szokásaiban rengeteg változást hozott. A Herbalife Nutrition gondolt azokra, akik az elmúlt hónapokban otthonról dolgoztak, több időt töltöttek otthon gyermekeikkel, és kevesebb időt mozgással, miközben extra feladatokkal és ezzel járó stresszel kellett megküzdeniük a mindennapok során. Ismert és népszerű szakértőket kértünk fel, hogy osszák meg tanácsaikat és hasznos tippjeiket testi-lelki egészségünk megóvásáért, immunrendszerünk védelmében, fittségünk, aktivitásunk és motivációnk megőrzésére. Elsőként Antal Emese dietetikus, szociológus tanácsait osztjuk meg, aki a karanténkilók elkerüléséhez ad hasznos tanácsokat.

  1. Tudatosság

’Feltépem a hűtőt, egész nap nem ettem semmit’

Sokak számára ismerős életkép, amikor este hazaérve arra eszmélünk, hogy az egész napos rohanásban szinte semmit nem ettünk, találkozókról találkozókra menve semmi időnk nem maradt arra, hogy magunkra, táplálkozásunkra figyeljünk. Az otthoni munkavégzésnél azt gondolhatjuk, hogy ez a probléma megoldódott, de bizonyára sokan szembesülnek azzal, hogy otthon is egyik konferenciahívásból esve a másikba szinte egy rendes étkezés nélkül élik túl a napot, aztán este farkaséhesen és kontrol nélkül pótolják a kimaradt tápanyagokat. Antal Emese dietetikus a rendszeres és tudatos táplálkozás fontosságára hívja fel a figyelmet, ha szeretnénk kontrollálni testsúlyunkat és el szeretnénk kerülni az extra és nehezen ledolgozható kilókat, amelyekért a felborult energiaegyensúly; a több evés, kevesebb mozgás tehető felelőssé.

  1. Rendszeresség

’Bekapkodom a gyerek reggeli maradékát.’

A tudatosság fontos része, hogy rendszeresen étkezzünk és hagyjunk időt egy egészséges reggelinek. „Tudatosan meg kell terveznünk az étrendünket, reggelire készíthetünk egy szendvicset színes zöldségekkel, főtt tojással, zabkását gyümölcsökkel, vagy egy teljes értékű shake-et, amelyben ugyanúgy megtalálhatók az értékes tápanyagok és tényleg energiát ad, napindító löketet jelenthet nekünk, ahhoz, hogy a későbbiekben is bírjuk a strapát.” – javasolja Antal Emese dietetikus

  1. Változatosság az immunrendszer támogatására

Így a tavasz kezdetekor különösen fontos, az aktuális helyzetben pedig szinte létszükséglet immunrendszerünk védelme és támogatása. A dietetikus szerint immunrendszerünket változatos táplálkozással, rendszeres testmozgással tudjuk a leghatékonyabban védeni: „A vitaminok és ásványi anyagok, mint a C, D vitamin, különböző antioxidánsok, nagyon fontosak, de oda kell figyelni a megfelelő fehérje-, és folyadékbevitelre is, ami napi 8-10 pohár folyadékot jelent”. Ezek együttesen tudják támogatni az immunrendszer megfelelő működését.

  1. Mértékletesség: ’Kisebb tányér, nagyobb öröm’

Ha korlátozott a mozgásterünk, akkor kevesebb mozgásra van lehetőségünk, ebben a helyzetben csökkentenünk kell a bevitt kalória mennyiségét, hiszen, ha azonos mennyiségű táplálékot fogyasztunk, az hízáshoz vezethet. Az adagok csökkentésére számos praktikát alkalmazhatunk, ezek egyike, hogy válasszunk kisebb tányért, mert az nagyobbnak fog tűnni, szemünket becsapva kevesebbet eszünk, azaz nem viszünk be extra kalóriát – foglalta össze tanácsát Antal Emese dietetikus szakember.

  1. Egészséges nassolás

’Még ezt a kis darab édességet ma megeszem…’

A plusz kilók szempontjából az egyik legnagyobb veszélyt a magas kalóriatartalmú édességek és nassolnivalók jelenthetik, ha az étkezések között feltétlenül szeretnénk valamit fogyasztani, érdemes okos nasikat választani, ilyenek a gyümölcs, olajos magok, egészséges snackek, amelyek segíthetnek fenntartani a testi és lelki erőnlétünket.

Antal Emese dietetikus tanácsai a TV2 Tűsarok április 18-ai adásában hangzottak el, ezen a linken tekinthetők meg.

Forrás és fotók: Grayling Hungary

 

[1] Karantén kutatás összefoglaló – Nébih 2020